علت بوی بد یخچال ساید کنوود

 بوی بد یخچال ساید کنووود و سایر برندها یکی از آزاردهنده ترین مشکلات می باشد که به دلایل مختلف رخ می دهد. برخی از

این دلایل براحتی قابل حل می باشند و تعداد تنها توسط تعمیرکاران حرفه ای باید بررسی و رفع شوند. در ادامه به علت بوی بد یخچال ساید بای ساید کنوود اشاره خواهیم داشت.

قارچ و کپک اصلی ترین علت بوی بد یخچال ساید

یکی از اصلی ترین و رایج ترین دلایلی که منجر به بوی بد در یخچال های ساید میشود، وجود غذا و میوه های فاسد شده و قارچ و کپک در بخش های مختلف دستگاه است. اگر برای مدت طولانی مواد غذایی را در یخچال قرار دهید و دمای دستگاه نیز در سطح ایده آل نباشد، امکان کپ زدن آنها وجود دارد. توجه داشته باشید که بعد از خروج مواد غذایی فاسد شده، به دلیل وجود میکروارگانیسم ها در بخش های مختلف کابین دستگاه، حتما باید ضد عفونی انجام دهید. با دستمال تمیز و مواد شوینده مناسب تمام بخش های کابین یخچال ساید را تمیز کنید تا هیچ اثری از کپک در آن وجود نداشته باشد. در غیر این صورت مجدد مواد غذایی خیلی زود فاسد شده و بوی بد در یخچال به مشام خواهد رسید.

مشکلات فنی علت بوی بد یخچال ساید کنوود

در برخی از مواقع هیچ ماده غذایی فاسد شده درون کابین یخچال وجود ندارد اما بوی بسیار بد به مشام میرسد. در این شرایط لازم است متخصص تعمیرات ساید بای ساید کنوود شرایط گاز دستگاه را بررسی کند. گاز درون لوله های یخچال دارای بوی بسیار بدی بوده و در صورت نشت آن، کابین بوی زننده ای به خود میگیرد.

گرفتگی ناودان یخچال

از دیگر دلایلی که می تواند در ایجاد بوی بد و زننده داخلی یخچال های ساید کنوود و سایر برندها نقش داشته باشد، گرفتگی ناودانی آن می باشد. لوله های ناودانی برای تخلیه آب های تجمع یافته درون یخچال می باشد و اگر مسیر آن دچار گرفتگی شود، آب تجمع یافته بوی بدی میگیرد. این لوله ها باید به صورت مرتب بررسی و در صورت ورود تکه های مواد غذایی، تخلیه انجام شود.

پر شدن بیش از اندازه کابین یخچال ساید

یکی دیگر از دلایلی که منجر به علت بوی بد یخچال ساید بای ساید کنوود میشود، پر شدن بیش از اندازه کابین دستگاه است. قرار گرفتن مواد غذایی به تعداد زیاد منجر به عدم جریان صحیح هوا لا به لای آنها میشود. به همین دلیل به مرور بوی بدی در دستگاه بوجود می آید. از قرار دادن مواد غذایی مقابل فن جلوگیری کنید و فاصله کافی بین ظروف چیده شده داخل کابین یخچال قرار دهید.

علت بوی بد پشت یخچال ساید کنوود

در برخی از مواقع ممکن است بوی بسیار بدی از قسمت پشت یخچال به مشام برسد. اصلی ترین دلیل برای رخ دادن این مشکل، فاصله کم دستگاه با دیوار پشتی می باشد. بر اساس استانداردها پشت یخچال حدود 20 سانتیمتر با دیوار باید فاصله داشته باشد. علاوه براین، مشکلات موجود در موتور نیز می تواند منجر به رخ دادن این شرایط شود. بررسی این موارد نیاز به تخصص دارد.

تجمع آب در سینی یخچال کنوود

یکی دیگر از دلایل بوی بد یخچال ساید که براحتی قابل حل می باشد، تجمع آب در سینی کف دستگاه است. در صورت تمیز کردن مرتب یخچال این مشکل رخ نمی دهد. به مرور رطوبت موجود در داخل کابین در کف این سینی ممکن است تجمع پیدا کند و عدم تخلیه آن در زمان مناسب در نهایت منجر به بوی بسیار بد و زننده خواهد شد.

بو گرفتن قطعات پلاستیکی درون یخچال

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش عمر یخچال قرار دادن مواد غذایی درون ظروف در بسته می باشد. برخی از قطعات پلاستیکی درون کابین یخچال و ساید بو را به خود جذب می کنند و به مرور می تواند منشا بوی زننده درون کابین شود. برای جلوگیری از این مشکل همیشه مواد غذایی را داخل ظروف دربسته قرار دهید و از بو گیر استفاده کنید.

با توجه به مواردی که به آن اشاره شد، بهترین راهکاربرای جلوگیری و از بین بردن بوی بد یخچال ساید بای ساید کنوود، شستشو و تمیز کردن مرتب کابین می باشد. علاوه براین، سرویس دوره ای دستگاه و استفاده از بوگیرها نیز می تواند در پیشگیری از این مشکل موثر باشد.

Comments

Popular posts from this blog

عواقب و علائم زیاد بودن گاز یخچال