بهترین روش از بین بردن بوی یخچال

  آیا از این که هر بار که یخچال خود را باز می کنید بوی بدی به مشام می رسد خسته شده اید؟ چندین چیز می تواند در ایجاد بوی نامطبوع نقش داشته باشد، از جمله غذای فاسد و باکتری. خوشبختانه، می توانید یخچال خود را به راحتی تمیز کنید تا همه بوها را از بین ببرید. به خواندن ادامه دهید تا در مورد نحوه تمیز نگه داشتن یخچال با بوی عالی بیشتر بدانید!

یخچال را از برق بکشید

یخچال خود را از برق بکشید تا در حین تمیز کردن کار نکند. باز نگه داشتن یخچال در حالی که هنوز روشن است انرژی زیادی را هدر می دهد، پس برق را خاموش کنید. یخچال خود را از دیوار جدا کنید و سیم برق را جدا کنید. در تمام مدتی که در حال تمیز کردن هستید، یخچال خود را از برق جدا کنید.

اگر دسترسی به پریز یخچال خیلی سخت است، به جای آن دما را روی گرمترین تنظیم قرار دهید تا مرتباً کار نکند. اگر تنظیم درجه دمای یخچال خراب شده و بدرستی عمل نمی کند، بهتر است با نمایندگی تعمیر دوو جنوب تهران تماس بگیرید.

قفسه های یخچال را خالی کنید

یخچال و فریزر خود را کاملا خالی کنید. تمام مواد غذایی را که در یخچال دارید بردارید و در حین تمیز کردن آن را کنار بگذارید. شما می توانید با خیال راحت غذای خود را کمتر از 2 ساعت در دمای اتاق نگه دارید، بنابراین اشکالی ندارد که آنها را روی میز یا میز قرار دهید. همه چیز را پاک کنید تا بتوانید به پشت قفسه ها و پایین کشوها دسترسی داشته باشید.

اگر نگران خراب شدن یا آب شدن غذایتان هستید، محصولات را در خنک‌تر نگه دارید تا تا دمای اتاق گرم نشوند.

غذاهای فاسد را دور بریزید

غذای فاسد و تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید. همانطور که غذا را از یخچال خود بیرون می آورید، بسته بندی آن را بررسی کنید تا ببینید منقضی شده است. اگر از تاریخ ذکر شده گذشته است، آن را دور بیندازید زیرا ممکن است بوی یخچال شما را بد کند. برای باقی مانده غذاها یا غذاهای بدون تاریخ ، آنها را باز کنید و بو بکشید. اگر بوی ترش یا تند می دهند، نشانه بد رفتن آنهاست.

مراقب هرگونه رشد کپک مانند لکه های تیره یا رنگارنگ روی غذا باشید و فوراً از شر هر چیزی که آلوده است خلاص شوید.

یخچال را با دستمال تمیز کنید

خرده ها و ریخته شده ها را با یک حوله مرطوب تمیز کنید. یک پارچه میکروفیبر یا یک دستمال کاغذی را فقط با آب گرم خیس کنید. قفسه‌ها، کشوها و دیواره‌های یخچال خود را با حوله پاک کنید تا بقایایی که روی آن‌ها باقی مانده از بین برود. تمام زباله های جامد را جمع آوری کنید و بلافاصله در سطل زباله خود بیندازید.

بسیاری از یخچال ها دارای قفسه ها و کشوهای قابل جابجایی هستند تا تمیز کردن و دسترسی به آنها آسان تر باشد.

یخچال را با جوش شیرین تمیز کنید

یخچال را با محلول جوش شیرین پاک کنید تا بوها کاملا از بین بروند. 1 قاشق غذاخوری (14.4 گرم) جوش شیرین را با 4 سی سی (950 میلی لیتر) آب گرم در یک کاسه ترکیب کنید. یک حوله میکروفیبر را با محلول خیس کنید و تمام سطوح داخل یخچال و فریزر خود را پاک کنید. روی دیوارها، قفسه ها و مهر و موم های اطراف درها تمرکز کنید. پس از اتمام کار، جوش شیرین را با حوله ای که در آب ساده خیس کرده اید، بشویید.

اگر باقی مانده کیک شده ای دارید که جدا نمی شود، آن را با محلول خیس کنید و با یک مسواک قدیمی آن را بشویید.

یخچال را ضد عفونی کنید

یخچال خود را با محلول سفید کننده و آب برای بوهای ماندگار ضدعفونی کنید. سفید کننده بعد از اینکه یخچال خود را با پاک کننده دیگری پاک کردید بهترین کار را انجام می دهد. 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) سفید کننده را با 1 گالن (3.8 لیتر) آب گرم با هم مخلوط کنید. یک حوله یا دستمال کاغذی را در محلول خیس کنید و تمام سطوح در معرض یخچال و فریزر خود را پاک کنید. سفید کننده باکتری ها و میکروب های ایجاد کننده بو را از بین می برد.

هنگام تمیز کردن از دستکش لاستیکی استفاده کنید تا از هرگونه تحریک پوستی ناشی از سفید کننده جلوگیری کنید.

کویل یخچال را تمیز کنید

اگر بوی سوختگی به مشام می رسد، کویل های کندانسور را زیر یخچال خود بشویید. کویل های کندانسور برای خنک نگه داشتن مبرد کار می کنند، اما گاهی اوقات گرد و غبار روی آنها انباشته می شوند و کارایی کمتری دارند. همیشه قبل از کار بر روی کویل ها مطمئن شوید که یخچال خود را از برق جدا کرده اید. به دنبال کویل ها در پایین یخچال خود در پشت دریچه جلویی یا پنل پشتی باشید. سیم پیچ ها را با یک برس تمیز کننده فلزی بشویید و گرد و غبار شل را با جاروبرقی خارج کنید.

وصل نگه داشتن یخچال در حین تمیز کردن کویل ها ممکن است منجر به برق گرفتگی شود.

درب یخچال را باز بگذارید

یخچال خود را به مدت 30 دقیقه هوا دهید. اگر یخچال خود را فوراً بسته و در بسته نگه دارید، بوها می توانند به سرعت برگردند. درهای یخچال و فریزر خود را باز نگه دارید تا بوی باقیمانده از آن خارج شود. یخچال خود را از برق جدا کنید تا در حین خشک شدن کار نکند و برق را هدر ندهد. پس از 30 دقیقه، یخچال خود را ببندید و دوباره آن را به برق بزنید.

اگر درها به خودی خود باز نمی مانند، آنها را باز کنید تا به طور تصادفی بسته نشوند.

ظروف غذا را تمیز کنید

ظروف غذا را قبل از قرار دادن دوباره با آب صابون پاک کنید. چند قطره از مایع ظرفشویی را با آب گرم داخل سینک بریزید و یک دستمال را خیس کنید. سطح بیرونی هر ظرف را قبل از قرار دادن دوباره در یخچال با دستمال پاک کنید. تمام ظروف را یکی یکی کار کنید تا زمانی که یخچال خود را دوباره پر کنید.

Comments

Popular posts from this blog

عواقب و علائم زیاد بودن گاز یخچال

علت بوی بد یخچال ساید کنوود