علت ترک خوردن داخل فریزر ساید چیست؟

 ترک خوردن داخل فریزر ساید و یخچال های معمولی از مشکلات رایج و البته نگران کننده می باشد که در اغلب مواقع هزینه زیادی را به همراه دارد. شاید برای شما نیز این شرایط بوجود آمده باشد که ترک و شکستگی هایی را روی بدنه داخل فریزر و کابین یخچال ساید بای ساید مشاهده کنید و علت آن را ندانید. در این مطلب تمام دلایل ترک خوردن و شکستگی لاینر یا جداره داخلی فریزر و یخچال ساید را به همراه راه حل و راه های جلوگیری از رخ دادن این مشکل را شرح خواهیم داد.

ترک خوردن داخل فریزر ساید

جداره داخلی یخچال فریزرهای معمولی و ساید از ورق های پلاستیکی می باشد و لوله و اتصالات سیستم داخلی دستگاه را پنهان می سازد. با توجه به نازک بودن بدنه داخلی ساید ممکن است به دلایل مختلف روی آن ترک و شکستگی ایجاد شود و به مرور نیز افزایش پیدا خواهد کرد. مهم ترین علت ترک خوردن داخل فریزر ساید بای ساید عبارتند از:

ترک خوردن داخل فریزر ساید به علت سرما

یکی از اصلی ترین دلایل ترک خوردن و شکستگی جداره داخلی فریزر یخچال ساید، سرمای بیش از اندازه دستگاه می باشد. در حالت استاندارد باید دمای فریزر با توجه به شرایط محیط تنظیم شود و از گرم و سرد شدن بیش از اندازه آن جلوگیری گردد. در صورت خراب بودن هر یک از قطعات داخلی مرتبط با تنظیم دما، ممکن است به مرور سرمای زیادی در فریزر ایجاد و به مرور بدنه پلاستیکی دستگاه دچار ترک و شکستگی شود. مواردی از قبیل گزینه های زیر همگی می توانند منجر به سرمای زیاد و ترک خوردن داخل فریزر ساید باشند:

  • خراب شدن ترموستات و از کار افتادن آن
  • خرابی در برد الکتریکی و عدم قطع به موقع سرماسازی دستگاه
  • خراب شدن دمپر ورودی هوا
  • از کار افتادن و خرابی سنسور دما و تشخیص اشتباه دمای داخل کابین فریزر
رفع هر یک از این مشکلات با خدمات تعمیر ساید در منزل براحتی امکان پذیر است و می تواند از بروز خرابی های بیشتر جلوگیری کند.

شکستگی داخل فریزر ساید به علت ضربه

همان طور که اشاره شد، جداره داخلی فریزر ساید پلاستیکی و بسیار نازک می باشد. به همین دلیل برخورد ضربه می تواند منجر به شکستگی آن شود. متاسفانه در اغلب مواقع ظروف سنگین بدون دقت داخل یخچال قرار گرفته و با بدنه آن برخورد می کند. علاوه بر برخورد ظروف سنگین با بدنه فریزر، جدا کردن برفک با وسایل نوک تیز نیز می تواند دلیل و علت ترک خوردن فریزر ساید باشد. بهترین کار برای از بین بردن برفک، جدا کردن دستگاه از برق و فرصت دادن برای ذوب شدن طبیعی آنها می باشد.

قرار دادن مواد غذایی خیلی گرم درون فریزر

از دیگر دلایل بسیار رایج که باعث ترک خوردن داخل فریزر ساید میشود، قرار گرفتن غذاهای داغ می باشد. با توجه به اینکه دمای درون فریزر سرد می باشد، ورود ظروف بیش از اندازه داغ به داخل آن منجر به تغییر ناگهانی دما و ایجاد شکستگی روی جداره پلاستیکی شود. توجه داشته باشید که قرار گرفتن غذاهای بیش از اندازه گرم درون فریزر می تواند به مرور طول عمر دستگاه را نیز کم کند، چون موتور برای مدت طولانی باید روشن باشد تا تعادل دمایی در یخچال ایجاد شود.

راه های ترمیم ترک خوردن داخل فریزر ساید

سوال بسیار مهم بعدی این است که اگر بدنه فریزر ترک خورد، چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا امکان تعمیر بدنه وجود دارد؟ دو راه حل برای تعمیر بخش ترک خوردگی فریزر ساید وجود دارد که عبارتند از:

پوشاندن محل ترک و شکستگی با چسب آکواریوم و چسب های خمیری: این روش در مدت زمان کوتاه می تواند از رشد قسمت ترک خوردگی جلوگیری کند.

تعویض بدنه فریزر ساید توسط تعمیرکار: این روش هزینه بیشتری را به همراه دارد اما بدنه سالم داخل فریزر قرار میگیرد.

Comments

Popular posts from this blog

عواقب و علائم زیاد بودن گاز یخچال

علت بوی بد یخچال ساید کنوود