عواقب و علائم زیاد بودن گاز یخچال

 

زیاد بودن گاز یخچال فریزر و ساید یکی از مشکلات رایج و البته خطرناک می باشد که تنها با تخصص و مهارت می توان آن را رفع کرد. قبل از خالی کردن گاز یخچال باید بررسی شود که آیا مقدار گاز موجود در دستگاه بیش از اندازه استاندارد است یا خیر؟ برای شناسایی این مساله لازم است علائم آن بررسی شود که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.



علائم زیاد بودن گاز یخچال فریزر

از کجا بفهمیم که گاز یخچال زیاد است؟ در اغلب مواقع دیده ایم و خوانده ایم که گاز یخچال نشت می کند و خالی میشود، اما به ندرت با زیاد بودن گاز دستگاه مواجه شده ایم. در برخی از مواقع پس از شارژ گاز به دلیل عدم مهارت کافی تعمیرکار ممکن است مقدار گاز بیش از اندازه استاندارد وارد یخچال شود. به همین دلیل چند نشانه و علامت در دستگاه بوجود خواهد آمد که عبارتند از:

صدای زیاد کمپرسور

اصلی ترین نشانه و علائم زیاد بودن گاز یخچال فریزر و ساید، صدای زیاد کمپرسور می باشد. به دلیل فشار زیادی که به این قطعه از دستگاه وارد میشود، صدای آن در حین کار کردن بیش از اندازه طبیعی خواهد بود.

راه اندازی با تاخیر کمپرسور

از دیگر نشانه های زیاد بودن گاز یخچال فریزر و ساید بای ساید، راه اندازی با تاخیر کمپرسور است. به دلیل فشار زیادی که به موتور و کمپرسور وارد میشود، این قطعه به سختی شروع به کار می کند. به دلیل نقش مهم کمپرسور در عملکرد دستگاه، در صورت مواجه شدن با این قبیل نشانه ها پیشنهاد می کنیم با مراکز تعمیر یخچال فریزر در جنوب تهران یا منطقه نزدیک به محل زندگی خود تماس بگیرید.

یخ زدن لوله های اواپراتور

لوله های دارای انحنا که در پشت یخچال فریزر قرار دارد در برخی از مواقع ممکن است دچار یخ زدگی شود. دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارد و یکی از آنها زیاد بودن بیش از اندازه گاز دستگاه است.

گرم شدن دمای داخل یخچال

بالا بودن دمای درون یخچال و تجمع آب در کف جامیوه ای نشان دهنده عدم عملکرد درست دیفراست است. این مورد نیز به دلایل مختلف ممکن است بروز کند که یکی از آنها استاندارد نبودن مقدار گاز است.

همچنین لازم به ذکر است، بالا رفتن دمای لوله متصل به دهش کمپرسور نیز می تواند نشان دهنده و یکی از علائم زیاد بودن گاز یخچال به شمار رود. این لوله در پشت دستگاه قرار گرفته و می توانید دمای آن را بررسی کنید.

مشکلات بالا بودن گاز یخچال فریزر و ساید

در شرایطی که گاز مبرد درون یخچال بیش از اندازه استاندارد  باشد، مشکلات متعددی را بوجود می آورد. به دلیل فشار زیادی که به کمپرسور وارد میشود، امکان سوختن این قطعه وجود خواهد داشت. کمپرسور از گران ترین قطعات درون یخچال فریزر می باشد و در صورت سوختن خسارت زیادی را به همراه دارد. همچنین لازم به ذکر است، به دلیل افزایش بیش از اندازه دمای درون یخچال به مرور مواد غذایی دچار خرابی شده و بوی بدی نیز درون کابین ایجاد میشود.

چگونه گاز یخچال را خالی کنیم؟

تخلیه گاز اضافه یخچال فریزر و ساید نیاز به تخصص بالایی دارد و تنها توسط تعمیرکار باید انجام شود. چون این گاز بسیار خطرناک بوده و منجر به مسمویت میشود. به همین دلیل لازم است با رعایت استانداردها و اصول ایمنی و باز گذاشتن پنجره و درب آشپزخانه توسط دستگاه گاز تخلیه شود.

Comments

Popular posts from this blog

علت بوی بد یخچال ساید کنوود